این فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی است برای مشاهده روی آیکون " گارانتی خرید" در صفحه پرداخت کلیک نمایید.

ترید چیست؟


ترید چیست؟

ترید چیست؟ (Trade)

شاید خیلی از مردم علاقه ی زیادی به خرید و فروش و معامله در هر سطحی دارند. این نوع تجارت یکی از قدیمی ترین علاقه مندی های بشر است که همیشه مورد توجه مردم بوده و خواهد بود شاید شما اسم بورس یا ارز دیجیتال یا ترید را کم و بیش شنیده باشید در این آموزش قصد داریم به صورت مختصر به هنر ترید بپردازیم. ترید یا معامله گری به صورت ساده به معنای خرید و فروش است که اصطلاحا در بازار های مالی به خرید و فروش جنس فیزیکی یا مجازی مربوط به ان بازار مالی گفته می شود. مثلا سکه طلا

تریدر کیست ؟

به شخصی که خرید و فروش را بر اساس دیدگاه ها و ایده های خود نسبت به بازاری که در ان فعالیت می کند تریدر یا معامله گر می گویند .

چه چیزهای را تریدر ها معامله می کنند؟

  • تریدر ها در هر صنفی کالای مورد نظر خود را معامله می کنند حال این کالا کالای مصرفی باشد یا طلا و سکه و ارز.
  • در فارکس و بورس ارز ساده ترین جواب هست پول.
  • در اصطلاح می توان گفت معامله به مفهوم جابجایی یک کالا در مقابل کالای دیگر است.
  • به طور مثال می تواند فروش یک پول در مقابل دریافت یک پول دیگر باشد.
  • در اینجا پول یا همان ارز مفهوم یک کالا را پیدا می کند.

به طور مثال شخصی می خواهد به کشوری مثل بریتانیا سفر کند. مشخص است که برای حضور در این کشور به پول رایج آن کشور نیاز دارد. پول رایج کشور بریتانیا پونداست. پس به بانک یا صرافی مراجعه می کند و درخواست خرید پوند را می دهد. وظیفه صرافی یا بانک در مقابل این شخص تبدیل پول ایشان است. یعنی از موجودی خود پوند را به فرد فروخته و در مقابل فرد هزینه آن را به بانک پرداخت می نماید. اما ممکن است تامین پوند درخواست شده برای بانک یا صرافی اندکی مشکل باشد بنابر این ضمن دریافت هزینه مرسوم برای پوند مبلغی هم به عنوان کارمزد دریافت می کند. در واقع این اجازه را دارد که حدود چند درصد گرانتر بفروشد. این کارمزد درواقع سود حاصله از فروش پوند به فرد درخواست کننده برای بانک یا صراف است.

اگر این شخص در کشوری مثل آمریکا زندگی کند مشخص است که در مقابل پوند به بانک مورد نظر دلار پرداخت می کند. چون پول رایج کشور امریکا دلار است. همچنین اگر این فرد در کشور ژاپن باشد هزینه را به صورت ین پرداخت می کند. چون پول رایج کشور ژاپن ین است. اگر این فرد در کشور سوئیس باشد هزینه را به صورت فرانک پرداخت می کند. چون واحد پول کشور سوئیس فرانک است.

حال اگر این شخص بنا به دلایلی به بریتانیا سفر نکرد و یا هدف سرمایه گذاری داشت می تواند مقدار پوندی که خریداری کرده را برای خود نگه دارد و اگر ارزش پوند بالاتر رفت و در بازار گرانتر شد برود و بفروشد. می تواند به خود بانک یا صرافی مراجعه کند که در این صورت بانک نقش خریدار را ایفا می کند. یا به فردی مراجعه کند که نیازمند خرید پوند است. واضح است در این معامله شخصی که قبلا پوند خریده است و با بالا رفتن قیمت آن را فروخته است از این مقدار پوندی که در اختیار داشته سود برده است. این مطلب در مورد سهام هم به همین صورت است. فردی برای خرید سهام به یک کارگزاری مراجعه میکند و درخواست خرید سهام می دهد و در آینده با بالارفتن قیمت سهام مجددا به کارگزاری مراجعه کرده و درخواست فروش سهام های خود را می دهد.


معاملات به چه صورتی انجام می شود ؟

برای خرید و فروش ارز یا سهام به جهت سرمایه گذاری در زمان های گذشته لازم بود مردم به بانک ها و صرافی ها و کارگزاری ها برای درخواست های خود مراجعه کنند. اما امروزه با گسترش اینترنت معاملات هم به صورت اینترنتی انجام می شود یا می تواند به صورت تلفنی باشد البته راه این فعالیت به شیوه سنتی هم باز هست. امروزه در بازار فارکس و بازار سهام انجام معامله فیزیکی نیست و این نوع تجارت می تواند گیج کننده باشد. هرچند که اینترنت یا تلفن نوعی از خدمات برای رفاه حال مشتریان است اما مشتری می تواند برای برای دریافت رسید یا دریافت برگه های سهام مورد نیاز خود به کارگزاری ها مراجعه نماید.

 

  انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 2913

برچسب های مهم

این فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی است برای مشاهده روی آیکون " گارانتی خرید" در صفحه پرداخت کلیک نمایید.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما